• ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

    Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

    Γιουρογκρουπ 9/3/2015: «..και ξαφνικά δε μ’ ένοιαζε που είχαμε νικηθεί...» - Επίλογος

    «Ο ΚΑΪΝ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ

    Αλλά μια μέρα σε αυτό τον κουρασμένο, από τα εγκλήματά του, κόσμο
    ο Θεός θα εμπνεύση στους δικαίους, που καταπιέζεις, την ιερή επανάσταση,
    και. αφού πάψη τότε να είναι το αθώο θύμα,
    ο αδελφός μας ο Άβελ θα μας συντρίψει».

    Ραούλ Φολλερώ
    ***
    «Αλλά δε θα ξεχάσω ποτέ μια νύχτα σ’ εκείνη τη μεγάλη
                                                                         εξέγερση,
    οι τραυματιοφορείς μ’ ακούμπησαν για μια στιγμή κάτω
    και τότε κοίταξα τ’ άστρα, Θεέ μου, πώς έλαμπαν,
    και ξαφνικά δε μ’ ένοιαζε που είχαμε νικηθεί,
    "όλο το άπειρο είναι δικό μας", είπα μέσα μου
    κι έκανα όρκο να φέρω ως το τέλος το πεπρωμένο μου.

    Κι ίσως σκέφτομαι από κει να ξεκίνησε ο θάνατος:
    απ’ τ’ όνειρο κάποιου που δεν του ’φτανε ο κόσμος».

    Τάσος Λειβαδίτης
    ***
    «Επίλογος
    […]
    Κι ύστερα στο νοσοκομείο που με πήγαν βιαστικά…
    Τι έχετε, μου λένε.
    Εγώ; Εγώ τίποτα, τους λέω. Μόνο πέστε μου γιατί μας μεταχειρίστηκαν,
    μ’ αυτόν τον τρόπο.

    Το βράδυ έχω βρει έναν ωραίο τρόπο να κοιμάμαι.
    Τους συγχωρώ έναν - έναν όλους.
    Άλλοτε πάλι θέλω να σώσω την ανθρωπότητα,
    αλλά εκείνη αρνείται.
    […]».

    Τάσος Λειβαδίτης
    ***
    *«Αηδίες—ο χρόνος έγινε για να κυλάει,
    τα μνημόνια μας αποτελειώνουν,
    και η ζωή μας πηγαίνει στο διάολο
    […]
    ό,τι ζήσαμε
    …………χάνεται,
    γκρεμίζεται μέσα στο σάπιο οισοφάγο του χρόνου
    και μόνο καμμιά φορά,
    ……………………τις νύχτες,
    θλιβερό γερασμένο μηρυκαστικό τ’ αναμασάει η ξεδοντιασμένη μνήμη,
    …………όσα δε ζήσαμε
    ……………………αυτά μας ανήκουν
    […]
    Οι πλύστρες, στο βάθος, πλέναν τώρα το φως
    μέσα στην πίκρα των γενναίων.»

    Τάσος Λειβαδίτης
    ***
    Δὲν ἔχουμε χρόνο πιὰ
    μας ἐγκαταλείπουν
    οἱ πράξεις καὶ τὰ λόγια
    Ὅλα ἔχουν τώρα τὴν εὐπρέπεια αὐτῶν ποὺ ἀποσύρονται
    […]
    Ο κόσμος μετακόμισε στο απάνθρωπο
    βολεύτηκε σ’ αυτή την προσφυγιά
    πήρε μαζί του για εικονίσματα φωτογραφίες δημίων
    όργανα βασανιστηρίων για φυλαχτά
    […]
    »κι ὁ δήμιος ποὺ τελειώνει τὴ δουλειά του καὶ κάνει τὸ σταυρό του
    καὶ γυρνάει κι αὐτὸς στὸ σπιτικό του
    ὅλα ἔχουν τὴν εὐπρέπεια αὐτῶν ποὺ ἀποσύρονται»

    Βύρων Λεοντάρης

    *Επιλογές - Παράφραση – αντιγραφή Νίκος Δινόπουλος
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    0 σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Item Reviewed: Γιουρογκρουπ 9/3/2015: «..και ξαφνικά δε μ’ ένοιαζε που είχαμε νικηθεί...» - Επίλογος Rating: 5 Reviewed By: e-kozani
    Scroll to Top